تبلیغات
تبلیغات



احکام شرعی سقط جنین

پرسش: اگر دکتر به دستور مادر، جنین را سقط کند، دیه ثابت می‌شود یا قصاص؟ در فرض مرقوم دیه ثابت می‌شود و بر عهده‌ی دکتر است. در صورتی که می‌دانیم مسلماً جنین بعد از تولد خواهد مرد آیا سقط درمانی جایز است؟

 

پاسخ: اگر تشخیص بیماری در جنین قطعی است و داشتن و نگهداشتن چنین فرزندی موجب حرج می‏باشد، در این صورت جایز است قبل از دمیده شدن روح، جنین را اسقاط کنند ولی بنابر احتیاط، دیه آن باید پرداخت شود .


پرسش: با پیشرفت علوم پزشکی و جنین شناسی در دوران بارداری اطباء ناقص الخلقه بودن جنین را تشخیص می‌دهند و اگر بخواهند ناقص الخلقه بودن جنین را به اطلاع والدین برسانند ممکن است آنها اقدام به سقط جنین یا اقدام به رفع نقص جنین نمایند در حالی که احتمال بهبودی بسیار ضعیف است. در فرض سؤال اطلاع دادن دکتر جایز است یا نه؟

 

پاسخ: اطلاع دادن فی نفسه واجب نیست مگر آنکه قانونی در این زمینه موجود باشد، یا غرض از مراجعه به طبیب و پرداخت پول به او اطلاع از حال جنین باشد .


پرسش: اینجانب زنی باردار هستم با توجه به وضعیت نامناسب جسمانی و ترس از تشدید کم‌خونی، ناراحتی معده و ضعف کلی بدن مایل به سقط جنین هستم. لطفاً حکم شرعی را بیان کنید.

 

پاسخ: سقط جنین جایز نیست و موارد مذکور موجب حلیّت آن نمی‌باشد .

 

پرسش: من در هفته دهم حاملگی عمداً جنین را سقط کرده‌ام. نسبت به سقط جنین چه باید بکنم؟

 

پاسخ: سقط جنین بر شما حرام بوده است که مرتکب شدید ولی کفاره ندارد لیکن دیه شرعی جنین را ضامن هستید، و باید دیه را به وارث شرعی او بپردازید و خودتان از این دیه ارث نمی‌برید .


پرسش: اگر دکتر متخصص تشخیص دهد که اگر جنین با عمل جراحی خارج شده و در دستگاه نگهداری شود به حیات خود ادامه خواهد داد، آیا جایز است که اقدام به عمل جراحی شود؟ آیا حکم مسأله قبل از ولوج روح و بعد از آن فرق دارد یا نه؟

 

پاسخ: با فرض اینکه جنین در دستگاه زنده خواهد ماند، بیرون آوردن آن اشکالی ندارد و فرقی بین قبل از ولوج روح و بعد از ولوج روح نیست .


پرسش : با توجه به روشهای درمان نازایی که در حال حاضر انجام می‌شود، گاهی اوقات حاملگی‌‌های چند قلو (چهار قلو) اتفاق می‌افتد، که در اکثر موارد، با زایمان زودرس در ماههای پنجم و ششم همراه است و جنینها به ثمر نرسیده و از بین می‌روند. یکی از روشهایی که امروزه در دنیا انجام می‌شود، کاهش تعداد این جنینها در ماههای اول حاملگی (پنجاه تا شصت روزگی) است، تا بقیه جنینها بتوانند رشد نمایند و حاملگی به ثمر برسد. آیا این روش درمانی از نظر شرع مقدس اسلام جایز است یا خیر؟

 

پاسخ: اگر کاهش بعضی از جنینها، موجب زنده ماندن بقیه شود (و عدم کاهش، سبب از بین رفتن همه آنها گردد) اشکال ندارد .


پرسش: در منابع و عرف پزشکی، خطر جانی و مرگ مادر و احتمال عوارض در حاملگی‌‌‌ها و بیماریهای مختلف، با درصد تعیین می‌شود. آیا سقط درمانی، فقط در مواردی که درصد بالایی از خطر، مادر یا کودک را تهدید می‌کند، جایز است، یا درصد پایین نیز می‌تواند مجوز باشد؟

 

پاسخ: ناقص‏الخلقه بودن جنین، مجوّز شرعی برای سقط جنین حتّی قبل از ولوج روح در آن محسوب نمی‏شود، ولی اگر تهدید حیات مادر بر اثر استمرار حاملگی مستند به نظر پزشک متخصص و مورد اطمینان باشد و یا موجب مشقّت شدیده باشد، سقط جنین قبل از ولوج روح در آن اشکال ندارد .


پرسش: دیه‌ی سقط جنین که با رضایت کامل پدر و مادر، و از راههای مختلف انجام می‌شود، به عهده کیست؟

 

پاسخ: دیه بر عهده مباشر سقط می‌باشد. اگر دکتر مستقیماً سقط را انجام دهد دیه بر عهده اوست و اگر پرستار تزریق نماید به عهده اوست و اگر مادر دارو را خورده بر عهده مادر می‌باشد و در همه موارد دیه باید به ورثه طفل پرداخت شود که در موارد اول و دوم پدر و مادر و در مورد سوم پدر است که اگر ایشان عفو نمایند ساقط می‌شود هر چند گناه آن که قتل نفس یا مشابه آن باشد ثابت است.


پرسش: اگر بارداری باعث خجالت و آبروریزی من یا خانواده‌ام شود، آیا می‌توانم در سه ماهه اول آن را سقط کنم؟

 

پاسخ: سقط جنین شرعاً حرام است و آنچه در سؤال ذکر شده مجوّز آن نمی‌باشد .


پرسش: آیا سقط جنینی که نطفه‏اش با وطی به شبهه توسط فرد غیر مسلمان و یا با زنا منعقد شده، جایز است؟

 

پاسخ: جایز نیست .


پرسش:اگر جنین در رحم، مشرف به موت حتمی باشد و باقی ماندن آن در رحم به همان حال برای زندگی مادر خطرناک باشد، آیا سقط آن جایز است و اگر شوهر آن زن مقلّد کسی باشد که سقط جنین در حالت مذکور را جایز نمی‏داند، ولی زن و اقوام او از کسی تقلید می‏کنند که آن را جایز می‏داند، تکلیف مرد در این حالت چیست؟

 

پاسخ: چون در فرض سؤال امر دائر است بین مرگ حتمی طفل به تنهایی و بین مرگ حتمی طفل و مادر او، بنابر این چاره‏ای جز این نیست که لااقل زندگی مادر با سقط جنین نجات داده شود و در فرض سؤال، شوهر حق ندارد همسرش را از این کار منع کند، ولی واجب است تا حد امکان بگونه‏ای عمل شود که قتل طفل مستند به کسی نشود .


پرسش: اگر زن بارداری مجبور به معالجه لثه یا دندانهایش شود و بر اساس تشخیص پزشک متخصص نیاز به عمل جراحی پیدا کند، آیا باتوجه به اینکه بیهوشی و عکسبرداری با اشعه باعث نقص جنین در رحم می‏شود، سقط جنین برای او جایز است؟

 

پاسخ: دلیل مذکور مجوّزی برای سقط جنین محسوب نمی‏شود .


پرسش: مقدار دیه جنینی که دو ماه و نیم عمر دارد، در صورتی که عمداً سقط شود چقدراست و پرداخت آن برعهده کیست؟

 

پاسخ: اگر علقه باشد دیه آن چهل دینار است و اگر مضغه باشد شصت دینار است و اگر استخوان بدون گوشت باشد هشتاد دینار است و دیه به وارث جنین با رعایت طبقات ارث پرداخت می‏شود ولی وارثی که مباشر سقط جنین بوده از آن، سهمی ندارد .


پرسش: زنی جنین هفت ماهه خود را که ناشی از زنا بوده بنا به درخواست پدرش سقط کرده ‏است، آیا دیه بر او واجب است؟ و بر فرض ثبوت دیه، پرداخت آن بر عهده مادر است یا پدر او؟ و در حال حاضر به نظر شما مقدار آن چقدر است؟

 

پاسخ: سقط جنین حرام است هر چند بر اثر زنا باشد و درخواست پدر باعث جواز آن نمی‏شود و در صورتی که مادر مباشر در سقط جنین باشد دیه بر عهده مادر است. امّا در مقدار دیه جنین در فرض سؤال تردید وجود دارد و احوط این است که مصالحه شود و این دیه در حکم ارث کسی است که وارث ندارد .


پرسش: سقط جنین فی‏نفسه چه حکمی دارد؟ و در صورتی که ادامه بارداری برای زندگی مادر خطر داشته باشد، حکم آن چیست؟

 

پاسخ: سقط جنین شرعاً حرام است و در هیچ حالتی جایز نیست مگر آنکه استمرار حاملگی برای حیات مادر خطرناک باشد که در این صورت سقط جنین قبل از ولوج روح، اشکال ندارد، ولی بعد از دمیدن روح جایز نیست حتّی اگر ادامه حاملگی برای حیات مادر خطرناک باشد مگر آنکه استمرار بارداری، حیات مادر و جنین هر دو را تهدید کند و نجات زندگی طفل به هیچ وجه ممکن نباشد ولی نجات زندگی مادر به تنهایی با سقط جنین امکان داشته باشد .


پرسش: بعضی از زوج‏ها، مبتلا به بیماری‏های خونی بوده و دارای ژن معیوب می‏باشند و در نتیجه ناقل بیماری به فرزندان خود هستند و احتمال این که این فرزندان مبتلا به بیماری‏های شدید باشند، بسیار زیاد است و چنین کودکانی از بدو تولّد تا پایان عمر، دائما در وضع مشقّت باری به سر خواهند برد. مثلا بیماران هموفیلی همواره ممکن است با کوچکترین ضربه‏ای دچار خونریزی شدید منجر به فوت و فلج شوند. حال آیا با توجّه به این که تشخیص این بیماری در هفته‏های اوّل بارداری ممکن است آیا سقط جنین در چنین مواردی جایز است؟

 

پاسخ: اگر تشخیص بیماری در جنین قطعی است و داشتن و نگهداشتن چنین فرزندی موجب حرج می‏باشد، در این صورت جایز است قبل از دمیده شدن روح، جنین را اسقاط کنند ولی بنابر احتیاط، دیه آن باید پرداخت شود .


پرسش: آیا از بین بردن نطفه منعقد شده‏ای که در رحم مستقرّ شده، قبل رسیدن به مرحله علقه که تقریبا چهل روز طول می‏کشد، جایز است؟ و اصولاً در کدامیک از مراحل ذیل سقط جنین حرام است: 1 - نطفه استقرار یافته در رحم‏ 2 - علقه 3 - مضغه‏ 4 - عظام (قبل از دمیدن روح)؟

 

پاسخ: از بین بردن نطفه بعد از استقرار آن در رحم و همچنین سقط جنین در هیچیک از مراحل بعدی جایز نیست .


پرسش: پزشکان متخصص می‏توانند از طریق استفاده از روشها و دستگاههای جدید، نواقص جنین در دوران بارداری را تشخیص دهند و با توجه به مشکلاتی که افراد ناقص‏الخلقه بعد از تولد در دوران زندگی با آن مواجه می‏شوند، آیا سقط جنینی که پزشک متخصص و مورد اطمینان آن را ناقص‏الخلقه تشخیص داده، جایز است؟

 

پاسخ: سقط جنین در هر سنّی به مجرّد ناقص‏الخلقه بودن آن و یا مشکلاتی که در زندگی با آن مواجه می‏شود، جایز نمی‏شود .


پرسش: پزشک بعد از معاینه در ماههای اول حاملگی به زن گفته است که استمرار بارداری احتمال خطر جانی برای او دارد و در صورتی که حاملگی ادامه پیدا کند، فرزندش ناقص‏الخلقه متولد خواهد شد و به همین دلیل پزشک دستور سقط جنین داده است، آیا این کار جایز است؟ و آیا سقط جنین قبل از دمیده شدن روح به آن جایز است؟

 

پاسخ: ناقص‏الخلقه بودن جنین، مجوّز شرعی برای سقط جنین حتّی قبل از ولوج روح در آن محسوب نمی‏شود، ولی اگر تهدید حیات مادر بر اثر استمرار حاملگی مستند به نظر پزشک متخصص و مورد اطمینان باشد، سقط جنین قبل از ولوج روح در آن اشکال ندارد .


پرسش: آیا سقط جنین بر اثر مشکلات اقتصادی جایز است؟

 

پاسخ: سقط جنین به مجرّد وجود مشکلات و سختی‏های اقتصادی جایز نمی‏شود

سری اول پرسش و پاسخ احکام شرعی در زمینه مسائل جنسی و زناشوئی

سری اول پرسش و پاسخ احکام شرعی در زمینه مسائل جنسی و زناشوئی


سلام. در مورد یکی از خواستگارانم استخاره گرفتم. شناخت کامل از ایشان ندارم . اما با شناخت کمی که امکان ان برایم فراهم شده بعضی شرایط ایشان مثبت و بعضی منفی است. پاسخ استخاره متوسط مایل به بد بود و فرمودند بهتر است انجام ندهی. با توجه به نتیجه استخاره آیا به آشنایی بیشتر با ایشان ادامه دهم یا خیر؟

 

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام - استخاره در جاهایی وارد شده که انسان پس از استشاره (مشورت‌) و تحقیق و تفحص پیرامون موضوع به نتیجه نرسیده و بلاتکلیف باشد. در مورد ازدواج هم به همین گونه است ولی اگر استخاره انجام شد پشت کردن به آن و بی تفاوت بودن به جوابش به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. شما بهتر است با توجه به این که جواب تحقیقات و استخاره نزدیک به هم است از این رابطه صرف نظر کنید.

 

با سلام و خسته نباشید اگر کسی با جنس مخالف رابطه جنسی داشته باشد و بعد با همان فرد ازدواج کند گناه رابطه های قبلی از بین میرود ؟

 

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام - خیر از بین نمی‌رود. مگر با توبه واقعی

 

با سلام در هنگام معاشقه (بدون انجام دخول) مقداری آب از زن و شوهر خارج می شود آیا غسل واجب می شود یا نه ؟

 

آیت الله وحید خراسانی

به نام خدا - با سلام - اگر این مایع جهنده و همراه با اوج لذت جنسی و سست شده بدن نباشد و علاوه بر پاک بودن (به شرط انجام عمل استبراء بعد از ادرار در مردان) غسل هم ندارد.

 

با عرض سلام و خسته نباشید زنی که خود درآمد دارد میتواند بدون اجازه ی شوهر از وسایل خانه یا کمک مالی ، که شوهر در تهییه آن نقشی نداشته انفاق کند؟یا میباید از صاحب خود کسب اجازه کند و رضایت او نیز شرط است؟ لطفا جواب و توضیح کاملی ارائه دهید؟ با سپاس

 

آیت الله خامنه ای

به نام خدا و با سلام - اگر از مال خودش باشد اجازه شوهر لازم نیست. چه وسایل خانه باشد و چه وجه نقد و ...

 

با سلام من22سالمه و مدت 8 ماه است که نامزد کردم(صیغه محرمیت خوانده ایم).بدلیل شرایط درسی من فعلا شرایط ازدواج نداریم.حداکثرتا سه ماه دیگر عقد میکنیم.و همچنین به دلیل شرایط کاری نامزدم ما معمولا ماهی یکبار همدیگر را می بینیم.چندروزی است پشت تلفن حرفهای سکسی میزنیم و تحریک میشویم!آیا ایرادی دارد؟اگر در حین صحبت ،جهت لذت بیشتر آلت خود را لمس کنیم چه حکمی دارد؟ با تشکر

 

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام- اگر این حرف‌ها باعث به گناه نیفتادنتان (طرفین) نشود اشکالی ندارد و لمس آلت (ملاعبه) نیز اگر منجر به خود ارضایی و انزال منی نگردد بلااشکال است.

 

به نام خدا و سلام اگه امکان داره این عبارت به عربی ترجمه کنید؟(خدایا به من زن و فرزند صالح عطا کن)تشکر

 

آیت الله سیستانی

به نام خدا و با سلام - « اَلْلّهُمَّ رْزُقْنی(اَعْطِنی) اَلزَّوْجهِ الصّالِحَهِ وَ الاَوْلادِ الصّالِحین » البته به فتوای آیه الله سیستانی در قنوت نمازهای واجب بعد از صلوات می‌توان به فارسی و یا هر زبان دیگر نیز دعا خواند و لازم نیست حتماً عربی باشد.

 

به نام خدا با سلام. گوش دادن موسیقی چه حکمی دارد اگر مثلا به عنوان یک همدم گوش کنم عیبی داره (یعنی آرامم کنه)؟با تشکر

 

آیت الله سیستانی

به نام خدا و با سلام- اگر موسیقی مناسب با مجالس لهو و لعب باشد در هر شرایطی گوش دادن به آن جایز نیست

 

سلام.اگر من در شروط ضمن عقد اعلام کنم در صورت خرید مسکن ان را به نام همسرم میکنم ایا زنم بعد از عقد محضری مانند مهریه که عندالمطالبه است میتواند انرا بلافاصله از من طلب کند؟

 

آیت الله سیستانی

به نام خدا و با سلام در این جا سه حالت وجود دارد: یا زن مطالبه می‌کند یا سکوت می‌کند و یا اجازه می‌دهد که شرط برای مدتی به تعویق افتاده و یا شرط را می‌بخشد. اگر زن مطالبه کند و یا سکوت نماید باید این شرط بلافاصله عملی شود ولی اگر رضایت داد که فعلاً این شرط عملی نشود و یا بخشید می‌تواند آن را به تأخیر انداخت.

 

با سلام اگر زن قبل از دخول و قبل از آنکه مرد انزال شود با دست خود یا هر طور دیگری کاری کند که مرد انزال شود و بعد دخول صورت گیرد مکروه است ؟و اگر زن در عادت ماهانه باشد ارتباط جنسی برقرار کردن با او حرام است؟و اگر حرام است برای چه حرام است؟ با تشکر

 

آیت الله سیستانی

به نام خدا و با سلام استمناء همسران برای یکدیگر اشکالی ندارد و در حالت جنابت نزدیک با همسر کراهت دارد. ارتباط جنسی با زن حایض حرام بوده و کفاره دارد که شرح مفصل آن در سوالات قبلی بیان شده است. یکی از دلایلی که برای حرام بودن ارتباط جنسی در زمان عادت ماهانه زنان ذکر شده مسایل بهداشتی و سلامت زوجین بوده که علم پزشکی نیز بر آن صحه گذاشته است. می‌توانید ضررهای آن را از پزشکان جویا شوید.

 

باسلام .آیا دختری که در اثر زنا بکارت خود را ازدست داده میتواند بدون اجازه پدر با همان شخص صیغه موقت بخواند؟

 

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام- دختر تا وقتی که ازدواج نکرده و بکارتش توسط شوهر شرعی زائل نشده باشد برای ازدواج (چه موقت و چه دائم) احتیاج به اذن پدر دارد. اگر بکارت توسط زنا از بین رفته باشد باید با اذن پدر ازدواج کند و در صورت رابطه جنسی و سپس جدا شدن از شوهر اول، برای ازدواج‌های بعدی احتیاج به اذن پدر ندارد.

 

با سلام و خسته نباشید. برای اینکه تحرک و میزان اسپرم های من در مایع منی مورد آزمایش قرار گیرد پزشک نظر داده است که منی من باید مورد آزمایش قرار گیرد. از آنجا که من پسری مجردم و نمی خواهم برای این کار استمنا کنم چه کار باید انجام دهم؟

 

آیت الله خامنه ای

به نام خدا و با سلام- در صورتی که پزشک متبحر و متدین باشد و طبق موازین شرعی اظهار نظر کرده و به مایع منی احتیاج داشته و از راه دیگری نمی‌تواند به تشخیص برسد، برای این منظور استنمناء اشکال ندارد. البته داروهایی وجود دارد که آستانه تحریک را به شدت بالا می‌برد و فرد با یک نگاه به یک تصویر محرک و بدون استمناء انزال پیدا می‌کند. معمولاً این دارو در آزمایشگاه‌ها موجود است.

 

سلام اگه در رابطه جنسی زوجین از کاندوم استفاده کنند یعنی مایع منی هیج تماسی با بدن خانوم نداشته باشه و در نزدیکی خانوم ارضا نشه ایا خانوم باید غسل جنابت رو انجام بده؟

 

آیت الله خامنه ای

به نام خدا و با سلام- به محض دخول آلت تناسلی مرد در آلت تناسلی زن و یا مقعد او هر دو جنب شده و باید غسل جنابت کنند. در دخول، جنابت ربطی به انزال و یا عدم انزال و رسیدن و یا نرسیدن به اوج لذت جنسی ندارد.

 

+ نوشته شده توسط آ ر مــــان در پنجشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۶ قبل از ظهر، ۱۲۸ بازدید ، بدون دیدگاه

 

همه چیز درباره خود ارضایی در زنان

 

 

 

 

 

 

 

 

زنان در مقایسه با مردان، خودارضایی را در سنین بالاتری شروع می کنند

 

همه چیز درباره خود ارضایی در زنان

 

خود ارضایی چیست؟
خود ارضائی عبارت است از تحریک دستگاه تناسلی برای بدست آوردن لذت جنسی. در اکثر موارد هر موقع حرف از خودارضایی به میان می آید همه نگاهها معطوف به مردان می شود، ولی خودارضایی در میان خانمها نیز به فور یافت می شود، منتهی خانمها حتی با دوستان نزدیک خود نیز کمتر در مورد این عمل صحبت می کنند.


برخی خانمها مثل مردان حداقل یک بار خودارضایی (Masturbation) را در طول زندگی تجربه کرده اند. اینکه از نظر علمی چه میزان از خودارضائی طبیعی و چه میزان آن غیر طبیعی است، هنوز مشخص نشده است. میزان شیوع خودارضائی میان خانمها بصورت دقیق مشخص نیست، و در نقاط مختلف دنیا متفاوت است.

 

برای خودارضایی مرز سنی خاصی وجود ندارد. خانمها ممکن است در دهه 80 زندگی نیز خود ارضائی داشته باشند. خود ارضائی همیشه در خانمهای مجرد دیده نمی شود، وقتی همسر در دسترس نباشد و یا اظهار خستگی نماید، ممکن است یک خانم نیازهای جنسی خود را با خودارضایی برطرف نماید. یکی از دلایل مهم خود ارضائی در خانمهای متاهل عدم رسیدن به ارضاء جنسی یا ارگاسم در یک رابطه جنسی طبیعی است.

 

 

به دو دلیل بزرگ یک زن ممکن است در یک رابطه جنسی طبیعی به ارضاء جنسی نرسد:


1- لذت نبردن ار رابطه جنسی طبیعی که خود آن دلایل بسیار زیادی از جمله نداشتن رابطه عاطفی خوب با همسر، ازدواجهای اجباری، تحت فشار قرار گرفتن جهت نزدیکی و غیره دارد.


2- عدم مهارت و اطلاع کافی همسر از چگونگی ارضاء شدن خانمها.

 

یکی از دلایل مهم خودارضائی در خانمهای متاهل این است که رابطه جنسی در این زوج مختص برطرف کردن نیازهای جنسی مرد می باشد.

مرد اصلا یا نمی داند که یک خانم نیز باید به ارضاء جنسی برسد و یا اینکه چگونه یک خانم باید به ارضاء جنسی برسد را نمی داند. اکثریت قریب به اتفاق مردها فکر می کنند که رابطه واژینال مهمترین قسمت یک رابطه جنسی است در صورتیکه آن برای اکثر خانمها اهمیت چندانی ندارد. اکثر خانمها برای رسیدن به ارگاسم نیاز به رابطه واژینال ندارند و در حقیقت برقرار کردن رابطه واژینال با خانم بدون آمادگی وی سبب درد شدید و از بین رفتن میل جنسی می شود.

 

اکثر مردان ظرف دو دقیقه رابطه واژینال دچار انزال می شوند، در صورتیکه خانمها برای رسیدن به ارگاسم نیاز به 15-10 دقیقه تحریک جنسی با کیفیت مناسب دارند، بنابراین اگر یک زوج اطلاع کافی از نحوه ارضاء جنسی در خانم نداشته باشد، خانم ممکن است جهت برطرف کردن نیازهای جنسی خود، اقدام به خودارضایی نماید.


یکی دیگر از دلایل مهم خودارضایی در خانمها رها شدن خانم در رابطه جنسی قبل از رسیدن به ارگاسم است. یک سیکل جنسی از 4 مرحله تشکیل می شود و مرد و زن باید از این 4 مرحله عبور کرده و به ارضاء جنسی برسند. گاها در یک رابطه جنسی هم مرد و هم زن وارد این سیکل جنسی می شوند ولی مرد بعلت ارضاء شدن رابطه را قطع می کند درصورتیکه خانم هنوز سیکل جنسی را کامل نکرده است، در این موارد ممکن است خانم با خودارضایی سیکل جنسی را کامل کرده و به ارگاسم برسد.

 

برخلاف مردان، برای خودارضایی در خانمها روشهای مختلفی وجود دارند، یکی از این روشها استفاده از ویبراتور است. استفاده بیش از حد از ویبراتور سبب می شود که از دستگاه تناسلی رفع حساسیت شده و فرد در یک رابطه جنسی طبیعی نتواند به ارگاسم برسد. علاوه از آن، استفاده بیش از حد از ویبراتور سبب کرختی و کاهش حس دستگاه تناسلی می گردد. باید توجه داشت که تحریکی را که دستگاه ویبراتور ایجاد می کند هیچوقت قابل ایجاد توسط انسان نیست و اگر بعلت تداوم استفاده از آن سیستم عصبی به تحریکات ناشی از ویبراتور عادت کند، دیگر این خانم در حین رابطه جنسی طبیعی، ارگاسم را تجربه نخواهد کرد.

 

خانم هایی که بطور مداوم دارای سابقه خودارضایی بوده اند، یاد می گیرند که دقیقا چه چیزی برای آنها خوب و یا بد است و در طول زمان مهارت زیادی در رسیدن به ارگاسم پیدا می کنند و بدین ترتیب چون شوهر به هیچ وجه از دانش همسر خود آگاه نیست و در یک رابطه جنسی طبیعی خانم نمی تواند به انتظارات خود برسد، کم کم رابطه جنسی برا خانم بصورت یک تکلیف جهت برآورد کردن نیازهای جنسی شوهر در می آید و در تعدادی از موارد نیز کار به اختلافات شدید می کشد.

 

خود ارضایی, خود ارضایی در زنان,تفاوت خودارضایی در زنان و مردان, علل خود ارضایی در زنان

از دلایل خود ارضائی در زنان متاهل عدم رسیدن آنها به ارگاسم در یک رابطه جنسی است

 

چون خانم در رابطه طبیعی ارضاء نمی شود، بنابراین برانگیختگی جنسی پیدا نکرده و رابطه جنسی برای وی دردناک می شود و کم کم دچار سرد مزاجی شده و از برقرار کردن رابطه جنسی اجتناب می کند. تعدادی نیز چون با رابطه جنسی طبیعی ارضاء نمی شوند، دوست ندارند اقدام به کار یکطرفه بکنند.

یک خانم حتما باید نیازهای خود در یک رابطه جنسی طبیعی را به شوهر خود گوشزد و حتی وی را آموزش دهد این باعث می شود که با گذشت زمان طرفین به نیازهای همدیگر پی برده و مهارت کافی پیدا کنند، بدون اینکه اختلاف جدی پیش بیاید.

 

یکی دیگر از دلایل تداوم به خودارضایی در خانمها این است که در بعضی موارد خانمها برطرف شدن و یا تخفیف بعضی از مشکلات خود را به عمل خودارضایی نسبت می دهند، مثلا می گویند که خودارضایی سردرد میگرنی آنها را تسکین یا کاهش می دهد.
چون خودارضایی سبب ارگاسم شدید می شود، در صورت تداوم آن، ارگاسم ناشی از رابطه جنسی ممکن است نیازهای یک خانم را برآورد نکند، و وی در ضمن اینکه رابطه جنسی طبیعی با شوهر خود دارد، برای تجربه ارگاسم شدید اقدام به خودارضایی بکند.

 

نه تنها در جامعه ما بلکه در اکثر جوامع دیگر نیز زوایای خودارضایی در خانمها بخوبی آشکار نیست. خانمهایی که خودارضایی می کنند، با استفاده از رسانه های زرد و در راس آن اینترنت اقدام به تهیه وسایل مختلف جهت خود ارضائی می کنند تا اینکه مناسبترین را برای خود پیدا می کنند، غافل از اینکه اگر وسیله خاصی در ابتدا سبب ارگاسم با کیفیت خوب می شود، ولی بعلت مصنوعی بودن این ارگاسم و عادت کردن سیستم عصبی، آنها مجبور هستند که روش خود ارضائی را تغییر دهند.

 

گاها خانمی که وارد این سیکل (خودارضائی) می شود، نمی تواند از آن رهائی پیدا کند، مثلا اگر قبلاً یک بار خودارضایی (Masturbation) در روز با یک روش بخصوص نیازهای وی را برطرف می کرد، اکنون بعلت عادت کردن سیستم عصبی به ناچار باید برای بدست آوردن همان میزان رضایت جنسی تعداد موارد خودارضایی را زیاد کند، و ممکن است این روند افزایش تعداد موارد خودارضایی رفته رفته به رقم خطرناکی برسد که به آن اعتیاد به خودارضایی گفته می شود.

 

تفاوت خودارضایی در زنان و مردان
 خانمها در مقایسه با مردان، خودارضایی را در سنین بالاتری شروع می کنند.
زنان برخلاف مردان در بسیاری از موارد اجباری برای انجام خودارضائی ندارند، در صورتیکه در بیشتر مردانی که خودارضایی می کنند یک نیاز درونی آنها را وادار به خودارضایی می کند.
وقتی یک خانم یاد گرفت که چگونه خودارضایی بکند، معمولا این عمل را کمتر از مردان انجام می دهد.
خانمها کمتر از مردان بطور منظم اقدام به خودارضایی می کنند، مثلا ممکن است یک خانم بدون مشکل شش ماه خودارضایی را ترک کند، در صورتیکه آن بندرت در مردان اتفاق می افتد.
بر خلاف مردان روشهای خودارضایی (Masturbation) در خانمها بسیار زیاد است طوریکه یک خانم هنگام انجام کار منزل و یا تماشای تلوزیون و یا حتی در حین رانندگی نیز می تواند خودارضایی کند.

 

یکی از دلایلی که خانمها در سنین بالاتر و کمتر از مردان اقدام به خودارضایی می کنند این است که عضو جنسی مرد کاملا مشخص و بیرون از بدن وی است و مرد به راحتی در سنین پائین به حساسیت عضو جنسی خود پی می برد، در صورتیکه اعضاء جنسی منجر به ارگاسم در خانمها زیاد و اکثرا پنهان هستند و تشخیص آنها تا مدتها برای یک خانم مشکل است. مثلا پیداکردن محل کلیتوریس و حساسیت آن برای بسیاری از خانمها ساده نیست.

 

خود ارضایی در مردان, خود ارضایی در زنان, علل خود ارضایی در زنان خانمها کمتر از مردان بطور منظم اقدام به خودارضایی می کنند

 

دلایل خانمها برای خودارضائی
برخلاف مردان که هدف از خودارضایی (Masturbation) در آنها ارضاء جنسی است، دلایل خانمها برای خودارضائی فراوان و تعدادی از آنها به شرح زیر می باشند، یعنی اگر از یک خانم سئوال شود که چرا اقدام به خودارضایی می کند ممکن است یکی از پاسخهای زیرا را بدهد:
- تسکین احساس نا خوشایند در واژن، چون حین ارگاسم واژن منقبض شده و ترشحات خود را بیرون می ریزد.

- حفظ قدرت باروری
- تجربه احساس خوشایند، یکی از دلایل اعتیاد به مواد مخدر آزاد شدن هورمون دوپامین با مصرف مواد مخدر است، حین ارگاسم نیز مقداری ماده دوپامین ترشح می شود.
- دیدن فیلم های پورنوگرافی  منجر به خودارضایی می شود.
- بدنبال رویا و یا فانتزی جنسی
- تعداد قابل ملاحظه از خانم هایی که خودارضایی می کنند هیچگونه لذت جنسی از آن نمی برند، بلکه معتقد هستند که خودارضایی سبب بهبود استرس و خلق آنها می شود.

- با خودارضایی خطر حاملگی و یا ابتلا به بیماریهای مقاربتی وجود ندارد.

- تعدای از خانمها مدعی هستند که خودارضایی سبب تسکین دردهای دوران پریود در آنها می شود.
- تعدادی از خانمها معتقد هستند که ارضاء جنسی در یک رابطه جنسی طبیعی دارای ملزومات زیاد و طولانی است و آنها حوصله آنرا ندارند و ترجیح می دهند خودارضایی کنند.

- کنجکاوی جهت کشف نقاط پنهان بدن


به عنوان نکته پایانی بسیاری از خانم هایی که اقدام به خودارضایی می کنند از عمل خود شرمسار هستند و دوست دارند که آنرا ترک کنند. اگر دلیل خودارضایی میل جنسی زیاد باشد، امروزه داروهای موثری وجود دارند که بدون آسیب زدن به قدرت باروری و زنانگی، میل جنسی را به مقدار زیادی تعدیل و آنرا قابل کنترل می کنند، طوریکه با مصرف این داروها دیگر میل جنسی برای خانم آزاردهنده نخواهد بود.